a STWORZYŁ KINO AKCJI.
Zrewolucjonizował kino lat 80. wraz z JOHNEM McTiernanem, Stevenem Spielbergiem i Robertem Zemeckisem.
Zrealizował najważniejszy obok "Egzorcysty" i "Dziecka Rosemary", horror - "OMEN".
Jest twórcą "SUPERMANA" i "ZABÓJCZEJ BRONI".
Stworzył zgrany duet z MELEM BIBSONEM, uczynił go...
1.Zabójcza broń 8/10
2.Zabójcza broń 2 8/10
3.Omen 8/10
4.Zabójcza broń 3 7/10
5.Zabójcza broń 4 7/10
6.Maverick 6/10
7.16 przecznic 6/10
8.Teoria spisku 6/10
9.Superman 6/10
10.Zabójcy 5/10
11.Goonies 5/10
12.Zaklęta w sokoła 5/10
13.Linia czasu 3/10
Donner to chyba jeden z najlepszych reżyserów, najpierw był "Omen" - klaska horroru, wyreżyserowana perfekcyjnie, potem "Superman", także wysoko podniesiona poprzeczka i choć dzisiaj prezentuje się nieco archaicznie, to jedna dalej jest to wysoki poziom. No i potem wisienka na torcie - seria "Zabójcza Broń", którą...
Jeden z niewielu kolesi co potrafi stworzyć dobry film do każdego gatunku.
Horror: Omen jeden z lepszych w historii
Na podstawie komiksu: Superman (obok Batmana Begins najlepsza ekranizacja), można zaliczyć także do S-F.
Sensacyjny: Zabójcza Broń, Zabójcy
Komedie: Maverick.
Zostały mu tylko filmy wojenne i...
ale wydaje mi sie ze zagrał w kilku swoich filmach epizody np. zabojcza bron 4 jakiegos kapitana policji a w 16 blocks podawal tort brucowi
Genialne wyczucie realizmu,prowadzenie kamery,budowanie kadrów,umiejscowiania w nich bohaterów,tworzenia miejskiego klimatu. Świetne sekwencje akcji w serii "Zabójczych Broni" czy w pozostałych filmach,zawsze nacechowane dozą prawdopodobieństwa. Zaluje,ze nie nakręcił nigdy czegoś w stylu "Gorączki",ale i tak...
Nie powiem, kręci dobre filmy, ale drażnią mnie te sceny kiblowe w Goonies i Zabójczej broni 2. Scenarzyści nie bardzo chyba wiedzieli, co mają wymyślić, żeby było śmiesznie. Może zaraz zostanę skrytykowany i zbluzgany, ale pokazywanie srających facetów działa mi na nerwy i obrzydza. Po prostu nie umiem tego...
Od czasu Lethal weapon nie nakręcił ciekawego filmu bez Gibsona. Jakby się od niego uzależnił. Szkoda, bo potrafi zrobić dobre komedie sensacyjne.